Fredagen den 13

Finanskrisen är kvar och svininfluensan är på ingång. Höga kommunpolitiker som smiter förbi i vaccinkön. Vara kommun anlitar advokater för ca 700 tusen kronor på knappt ett halvår för att få rätt angående "Vara horse arena" mot oss medborgare som valt att överklaga fullmäktiges beslut. De åker också till Kina där SIDA har fått slänga ut ungefär samma summa för flygbiljetter för enstaka tjänstemän och självutvalda kommunpolitiker i ett så kallat demokratiutbyte. För mig var det nytt att diktaturer sysslade med demokrati. Inte undra på att det är kris. Själv sitter jag och lyssnar på Björn Afzelius och Dan Viktor samt tar ett glas rött vin Umbala. 139 spänn på bolaget för en BaginBox. Men hur ska vi skydda oss mot dessa Höga tjänstemän och självgoda politiker som ställer sig över dom små människor? Inte vet jag, revolution hade nog faan vart det bästa ibland.
Det enda jag kan ge er är lite låttips.

B Afzelius:
Dialog i Mariagränd
Vem är det som är rädd
Medan bomberna faller


Dan Viktor:
Kris
Onda Människor

Johnny Cash:
Man in black

/Ta vara på er och var rädda om era kära

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0